‘Groots’ is het thema van dit huis. Het moodboard is echter simpel en bestaat maar uit drie kleurtinten: grijs, bruin en zwart. Het groene blad van de prachtige Monstera, ook wel gatenplant genoemd, telt natuurlijk ook mee. Het lijkt misschien moeilijk om met zo weinig kleurvariatie een heel huis in te richten… dus laten we maar even een kijkje nemen in dit indrukwekkende gebouw, dan kunnen we ontdekken dat simpel ook ‘groots’ kan zijn.
‘Groots’ is het thema van dit huis. Het moodboard is echter simpel en bestaat maar uit drie kleurtinten: grijs, bruin en zwart. Het groene blad van de prachtige Monstera, ook wel gatenplant genoemd, telt natuurlijk ook mee. Het lijkt misschien moeilijk om met zo weinig kleurvariatie een heel huis in te richten… dus laten we maar even een kijkje nemen in dit indrukwekkende gebouw, dan kunnen we ontdekken dat simpel ook ‘groots’ kan zijn.
De bewoners hebben in deze grote ruimte een perfecte balans gevonden: het is niet te druk en niet te leeg. De meubels trekken de aandacht, maar overheersen de ruimte niet. De bruine Extrasoft bank ontworpen door Piero Lissoni lijkt met zijn warme, bruine kleur en zachte, speelse vormen een lijnrechte tegenstelling van het strakke, koele uiterlijk van het huis. En toch werkt het. De meubels vormen en klein ‘leef-eiland’ in de grote ruimte waar de bewoners aan de ene kant zicht hebben op het interieur, en aan de andere kant kunnen genieten van het uitzicht op hun tuin.
De bewoners hebben in deze grote ruimte een perfecte balans gevonden: het is niet te druk en niet te leeg. De meubels trekken de aandacht, maar overheersen de ruimte niet. De bruine Extrasoft bank ontworpen door Piero Lissoni lijkt met zijn warme, bruine kleur en zachte, speelse vormen een lijnrechte tegenstelling van het strakke, koele uiterlijk van het huis. En toch werkt het. De meubels vormen en klein ‘leef-eiland’ in de grote ruimte waar de bewoners aan de ene kant zicht hebben op het interieur, en aan de andere kant kunnen genieten van het uitzicht op hun tuin.
Bekijk Living Divani Extrasoft bankenDe glazen Alanda salontafel ontworpen door Paolo Piva valt op door zijn geometrische vormen en bijna futuristische design. De lage tafel lijkt bovendien bijna een weerspiegeling van de grote ramen die van plafond tot vloer reiken.
De glazen Alanda salontafel ontworpen door Paolo Piva valt op door zijn geometrische vormen en bijna futuristische design. De lage tafel lijkt bovendien bijna een weerspiegeling van de grote ramen die van plafond tot vloer reiken.
Bekijk B&B Italia Alanda tafelNaast de felgroene planten zorgen het lichtgekleurde tapijt, het tv-meubel en de witte plantenpotten heel subtiel voor wat extra kleur in de ruimte. Vooral op donkere dagen zorgen deze lichte, vrolijke toevoegingen voor wat extra afwisseling. De bewoners hebben de door Ray en Charles Eames ontworpen fauteuil en ottoman van het merk Vitra nauwkeurig gepositioneerd. De bruine zitting staat naar binnen gekeerd en sluit zo qua kleur naadloos aan bij de sofa. De bruin-grijze bekleding is naar buiten gericht en past zo perfect bij het ‘organische’ van de naastgelegen tuin.
Naast de felgroene planten zorgen het lichtgekleurde tapijt, het tv-meubel en de witte plantenpotten heel subtiel voor wat extra kleur in de ruimte. Vooral op donkere dagen zorgen deze lichte, vrolijke toevoegingen voor wat extra afwisseling. De bewoners hebben de door Ray en Charles Eames ontworpen fauteuil en ottoman van het merk Vitra nauwkeurig gepositioneerd. De bruine zitting staat naar binnen gekeerd en sluit zo qua kleur naadloos aan bij de sofa. De bruin-grijze bekleding is naar buiten gericht en past zo perfect bij het ‘organische’ van de naastgelegen tuin.
Bekijk de Vitra fauteuil en ottomanHet betonnen gebouw is omringd door grasveld, een vijver die deels onder het huis doorloopt, en betonnen platen langs het huis die dienen als wandelpad voor de bewoners. Door de asymmetrische vorm van het huis hebben de bewoners vanuit de woonkamer zicht op de tuin en een gedeelte van het huis, waaronder de badkamer.
Het betonnen gebouw is omringd door grasveld, een vijver die deels onder het huis doorloopt, en betonnen platen langs het huis die dienen als wandelpad voor de bewoners. Door de asymmetrische vorm van het huis hebben de bewoners vanuit de woonkamer zicht op de tuin en een gedeelte van het huis, waaronder de badkamer.
Net zoals in de woonkamer hebben de bewoners in de badkamer gekozen voor een inrichting met weinig verschillende kleuren, maar ook hier sluit het interieur volledig aan bij het huis. De bewoners hebben gekozen voor een strakke, zwarte New Wash Me wastafel en een Hammock toilet met al iets vloeiendere vormen.
Net zoals in de woonkamer hebben de bewoners in de badkamer gekozen voor een inrichting met weinig verschillende kleuren, maar ook hier sluit het interieur volledig aan bij het huis. De bewoners hebben gekozen voor een strakke, zwarte New Wash Me wastafel en een Hammock toilet met al iets vloeiendere vormen.
Bekijk New Wash Me en Hammock in zwartDe ronde spiegel steekt qua vorm af tegen de rest van het interieur, maar gaat er tegelijkertijd qua kleur weer perfect mee samen. De bruine en witte accessoires, waaronder de Backenzahn kruk van Philipp Mainzer, geven de ruimte een warm tintje.
De ronde spiegel steekt qua vorm af tegen de rest van het interieur, maar gaat er tegelijkertijd qua kleur weer perfect mee samen. De bruine en witte accessoires, waaronder de Backenzahn kruk van Philipp Mainzer, geven de ruimte een warm tintje.
Bekijk de E15 Backenzahn krukDe bewoners hebben het kleurenschema overal in het huis doorgevoerd, ook in de slaapkamer. De muren zijn overal, zowel binnen als buiten het huis, gemaakt van hetzelfde grijze beton. De houten mal waarin ze gegoten zijn is nog steeds goed zichtbaar en zorgt voor een subtiele structuur op de muren.
De bewoners hebben het kleurenschema overal in het huis doorgevoerd, ook in de slaapkamer. De muren zijn overal, zowel binnen als buiten het huis, gemaakt van hetzelfde grijze beton. De houten mal waarin ze gegoten zijn is nog steeds goed zichtbaar en zorgt voor een subtiele structuur op de muren.
Vooral in deze ruimte, waar de muren goed zichtbaar zijn, bewijst dit huis dat het een toonbeeld van modern brutalisme is. Overal zien we het rauwe, onbewerkte, ‘brute’ terug van deze architecturale stroming die vooral in de jaren ’50, ’60 en ’70 populair was. Onbewerkt beton, of ‘béton brut’ zoals architect Le Corbusier het noemde, werd een ankerpunt van het brutalisme. Men goot beton in kisten, waarbij de randen en texturen van de bekisting hun afdrukken achterlieten in het beton. Zodoende werd het aanbrengen van patronen en structuren in beton een kenmerk van het brutalisme.
Vooral in deze ruimte, waar de muren goed zichtbaar zijn, bewijst dit huis dat het een toonbeeld van modern brutalisme is. Overal zien we het rauwe, onbewerkte, ‘brute’ terug van deze architecturale stroming die vooral in de jaren ’50, ’60 en ’70 populair was. Onbewerkt beton, of ‘béton brut’ zoals architect Le Corbusier het noemde, werd een ankerpunt van het brutalisme. Men goot beton in kisten, waarbij de randen en texturen van de bekisting hun afdrukken achterlieten in het beton. Zodoende werd het aanbrengen van patronen en structuren in beton een kenmerk van het brutalisme.
De meubels in de slaapkamer variëren van wit tot zwart, inclusief een verscheidenheid aan grijstinten. Naast het bed dat door de zachte rand op de grond lijkt te liggen, hebben de bewoners een laag plankje en bedlampje geplaatst. Op deze manier worden de meubels bijna deel van het gebouw en lijkt de ruimte groter, zowel vanuit het bed, als staand naast het bed.
De meubels in de slaapkamer variëren van wit tot zwart, inclusief een verscheidenheid aan grijstinten. Naast het bed dat door de zachte rand op de grond lijkt te liggen, hebben de bewoners een laag plankje en bedlampje geplaatst. Op deze manier worden de meubels bijna deel van het gebouw en lijkt de ruimte groter, zowel vanuit het bed, als staand naast het bed.
Een tweede badkamer bevindt zich aan de andere kant van het huis, naast een grote koivijver. Deze is qua uitstraling nagenoeg hetzelfde als de eerste badkamer. Zwart, grijs, een houten element, een groot raam, een horizontale compositie… er is echter een groot verschil: deze badkamer is open aan een zijde. In deze badkamer zijn de bewoners helemaal één met de natuur. Een hete douche op een winterse dag? Een verkoelend regenbad na een dagje in de tuin werken in de zomer? Het kan allemaal, met de natuur maar een paar stappen verwijderd.
Een tweede badkamer bevindt zich aan de andere kant van het huis, naast een grote koivijver. Deze is qua uitstraling nagenoeg hetzelfde als de eerste badkamer. Zwart, grijs, een houten element, een groot raam, een horizontale compositie… er is echter een groot verschil: deze badkamer is open aan een zijde. In deze badkamer zijn de bewoners helemaal één met de natuur. Een hete douche op een winterse dag? Een verkoelend regenbad na een dagje in de tuin werken in de zomer? Het kan allemaal, met de natuur maar een paar stappen verwijderd.
In deze open badkamer hebben de bewoners ook een fontein geplaatst, zo hoeven ze niet helemaal naar binnen om even de handen te wassen. De fontein wordt perfect omsloten door de nis. Geen wonder dat de bewoners voor deze Vale hebben gekozen. De verticale lijnen van de smalle spiegel, het kleine handdoekenplankje en de kraan en sifon, zorgen daarnaast voor afwisseling in deze ruimte, die voor de rest uit horizontale lijnen bestaat.
In deze open badkamer hebben de bewoners ook een fontein geplaatst, zo hoeven ze niet helemaal naar binnen om even de handen te wassen. De fontein wordt perfect omsloten door de nis. Geen wonder dat de bewoners voor deze Vale hebben gekozen. De verticale lijnen van de smalle spiegel, het kleine handdoekenplankje en de kraan en sifon, zorgen daarnaast voor afwisseling in deze ruimte, die voor de rest uit horizontale lijnen bestaat.
Bekijk Vale fonteinOnze producten zijn zowel online als offline verkrijgbaar. Bekijk via ‘verkooppunten’ welke locatie het dichtst bij u in de buurt is, of welke online optie het beste voor u werkt.